jacqueline.reismee.nl

Nederland 2010 (9) Sea Life Blankenberge 05-08-2010

Nadat we maandag in Earth Explorer Oostende waren geweest gaan we vandaag weer naar België, deze keer gaan we naar Sea Life Blankenberge. We beginnen nu een half uurtje later als maandag en vertrekken nu om 10 uur. Eenmaal in België pakken we net als maandag de Kusttram. In de Kusttram stappen we uit bij Halte: Blankenberge SEA LIFE - FLOREAL. En binnen 5 minuten lopen staan we voor de deur bij Sea Life Blankenberge. Als we daar aan komen worden er eerst foto's van ons gemaakt, deze foto's zijn later terug te vinden op een bord in een sleutelhanger. Als we eenmaal binnen zijn in het gebouw kopen we de kaartjes en gaan naar de eerste attractie. In Sea Life Blankenberge staan de vissen centraal dus overal waar je komt vind je vissen. De eerste attractie waar we langs komen is Zoetwater, hier bevinden zich onder andere piranha's, we vervolgen onze reis naar de Amazonia, hier vinden we al meer tropische vissen. Nu konden we kiezen of we gaan naar het buitengedeelte of we lopen door en gaan daarna naar het buitengedeelte. We kiezen voor het eerste en gaan als eerste naar het buitengedeelte. Het eerste wat we hier zien is de Zeehondenkliniek hier worden zieke zeehondjes uit de Noordzee opgevangen en verzorgt en later terug gezet in de Noordzee. We lopen verder en komen bij de North Sea Discovery hier word uitleg gegeven over allerlei vissen. Het Krabbeneiland is de volgende stop, hier moest je alleen wel goed kijken om er eentje te zien maar uiteindelijk hebben we er eentje gezien. Bij de Pinguïns was net een show aan de gang in deze show werd informatie gegeven over de Pinguïns. Wij lopen verder naar de Otters. Om half 2 was de Zeehonden En Zeeleeuwen show maar het was pas 12 uur toch besluiten we om 1,5 uur te wachten op de show om er zo zeker van te zijn dat we een goed plek hadden aangezien er maar een beperkt aantal goede plaatsen waren. We hebben ons in dat 1,5 uur goed vermaakt met de Zeehonden en Zeeleeuwen die toch al wel bezig waren. Toen eindelijk half 2 was, was het maar goed dat we zo vroeg waren want het theater zat helemaal vol overal stonden en zaten er mensen. Maar wij hadden een goede zitplek. De show zelf was meer uitleg dan echt kunstjes laten zien. Aan het einde van de show hebben we nog een button gekocht met daarop een zeehond en het Sea Life Blankenberge logo voor 1 Euro, deze 1 Euro gaat rechtstreeks naar de zeehonden opvang van het park. We vervolgen onze reis via het Japanse Spinkrabben naar de Zeepaardjes waar we even nog hebben staan kijken. Ook de Roggen kunnen niet ontbreken in Sea Life Blankenberge dat was dan ook de volgende stop die we maakte. Via het Koraalrif gaan we naar een van de leukste attractie van het park namelijk de Ocean Tunnel nieuw in de Ocean Tunnel waren de Haaien, in deze tunnel zie je de allerlei vissen echt over je heen zwemmen een mooi beeld is vooral als ze echt boven je hoofd gaan.Toen we eenmaal de Ocean Tunnel weer uit kwamen, kwamen we bij de Shop hier kopen we nog een aantal souveniertjes en gaan dan weer terug naar camping Zonneweelde. Het was een fantastische dag.

Dit was alweer het laatste verslag vanuit Zeeuws-Vlaanderen wij hopen dat jullie het leuk vonden, wij in ieders geval wel. Wij bedanken jullie en graag zien wij jullie terug bij onze volgende verslagen.