jacqueline.reismee.nl

Spanje 2010 (4) L'Oceanografic Valencia 25-08-2010

Vandaag gaan we naar L'Oceanografic Valencia. L'Oceanografic Valencia is een park van de groep Parques Reunidos.Het park heeft als hoofd thema vissen. Deze zien we uiteraard ook weer heel veel. Rond half 12 komen we aan bij het park. Nadat we kaartjes hadden gekocht gaan we naar binnen. We beginnen bij het eerste gebouw en halen daar nog een aantal plattegronden. Hierna lopen we door naar de eerste stop. De eerste stop die we maken is de Océanos - Tiburones, de haaien. Het grappige van dit park is dat er heel veel dingen onder de grond zijn gebouwd zo ook de Océanos - Tiburones. Voordat we daar aan komen moeten we een aantal trappen naar beneden maar daarna zien we heel veel haaien maar niet alleen haaien ook andere vissen. We gaan zelf onder een haaien tunnel door.Nadat we de Océanos - Tiburones hebben gehad lopen we langs de Humedales - Aviario, de vogels, richting de Mediterráneo. Hier vinden we tropische vissen, en ook deze was weer deels ondergrond gebouwd, dus moesten we weer via een aantal trappen naar beneden. Eenmaal benedenzien we heel veel mooie vissen.We lopen verder naar eigenlijk een van de belangrijkste dingen in het park: de Ártico - Belugas Y Morsas, oftewel de witte walvis en walrussen,er zaten twee wittewalvissen in het bassin zover ik kon zien.Bij de Ártico - Belgas Y Morsas hebben we nog even rond gekeken om daarna naar de Antártico - Pingüinos te gaan oftewel naar de pinguïns. Om half 3 gaan we in het Delfinario een dolfijnenshow kijken. We kwamen rond 2 uur in het theater aan en hebben daar een half uur naar een saai praatje geluisterd voordat de show begon. Toen eenmaal de show begon was het wel leuk maar viel alleen een beetje tegen de show, er was niet heel veel bijzonders te zien. Maar de dolfijnen waren wel heel erg leuk. We lopen nog langs het Mar Rojo - Auditorio en de Islas - Leones Marinos, de zeeleeuwen, om daarna naar de laatste stop te gaan dat was Tropicales - Corales, waar we ook weer naar tropische vissen gaan kijken. Via nog een tunnel waarbij de vissen boven je gaan lopen we door naar de Templados - Focas-Pingüinos, ook dit zijn tropische vissen en pinguïns. Rond half 4 vertrekken we weer en gaan we verder. Het was een van de mooiste dierenparken die ik gezien heb.

Jolanda Rekkers

Hoi allemaal

Leuk hoor, zo zie je nog eens wat van het land.
Is het lekker warm daar?
Hier lekker regen.

Groetjes Jolanda Rekkers

Sander & Angela

Hoi iedereen

zo een heel verhaal , maar het verhaal van vandaag staat er nog niet op he:p
We gaan dadelijk eten en even foto's maken.
we zetten die vanavond op de computer weer
en sander heeft een dikke kont

Groeten Angela en Sander

Sander

En die van angela is nog dikker

wilanda

hoi jolanda;het weer is hier fantastisch,ongeveer 35 graden,en dat is hier goed vol te houden.we hoorden vandaag op de radio,dat het bij jullie heel slecht weer is.dus voorlopig genieten we hier nog volop,en komen ook nog niet naar huis.(dat willen we ook niet).morgen gaan we naar een pretpark(terra Mitica)het verslag daarvan zie je vanzelf. groetjes wilanda.

corryvermeulen57@hotmail.com

hoi wilanda als jij terug komt is de regen weg hoor alleen een beetje kouder maar dat is hier niet zo er hoor dus geniet even van de zon groetjes corrie doeiiiiiiiiiii