jacqueline.reismee.nl

Spanje 2010 (6) Terra Mítica 27-08-2010

Vandaag gaan we naar Terra Mítica. Terra Mítica is een groot pretpark, dat net buiten Benidorm ligt. Om half elf vertrekken we richting Terra Mítica en rond kwart over 11 over kwamen we aan bij het park. Nadat we kaartjes hadden gekocht gaan we naar binnen. We komen aan bij het eerste themagebied: Egipto. Alles hier is heeft een Egyptisch thema. De eerste attractie die we doen is Cataratas Del Nilo. Cataratas Del Nino is een Log Flume, waarbij je 2 keer naar beneden gaat de tweede keer ga je zelfs achteruit naar beneden. In deze attractie werden we ook nog flink nat een goed begin dus voor de dag. We gaan verder naar het themagebied Grecia, en komen bij de attractie El Laberinto Del Minotauro, dit is een hele moeilijk shooter vond ik aangezien het heel moeilijk was om hier punten te scoren want je als je schoot op de doelen gebeurde er niets. Of hij was kapot of het was te moeilijk, maar El Laberinto Del Minotauro was niet echt een hele goede attractie vond ik. We lopen verder en komen aan bij de eerste achtbaan van vandaag de Titánde. Titánde is een hangende achtbaan die een aantal keer over de kop gaat. Deze achtbaan deed op sommige momenten wel zeer maar verder was het wel een leuk baantje. Aan de overkant van Titánde zit Synkope, ook deze attractie gaan we in. Omdat het zo warm was, is verkoeling soms wel eens leuk en aangezien we dicht bij de La Furia De Tritón zaten gaan we daar gelijk in. La Furia De Tritón is een waterattractie die best mooi aangekleed is, en waarbij er flinke natte drops in zitten. De tweede achtbaan die we doen is Alucinakis, dit is een kinderachtbaantje, maar toch wel grappig om te doen. De volgende attractie is een van de slechtste die ik ooit heb gedaan, en bevind zich in het volgende themagebied wat we bezoeken Roma, Magnus Colossus. Magnus Colossus is een houten achtbaan die veel te veel schud en pijn doet. Er is de gehele baan geen een moment dat deze achtbaan soepel verloopt. Wat een slechte baan. We lopen snel verder naar Inferno, de beste achtbaan van het park vind ik. In deze achtbaan zitten geen bochten maar alleen maar afdalingen en stijgingen, maar doordat het karretje rond draait ga je toch nog een aantal keer over de kop. Inferno is zeker mijn favoriete achtbaan van het park. Na een ritje in Inferno gaan we door naar El Veulo Del Fénix een Freefall tower het enige wat jammer is, is dat hij een keer om hoog gaat om daarna maar een keer naar beneden te gaan. Maar ondanks dat is het wel een leuke attractie. Het laatste themagebied wat we doen is Las Islas hier stappen we in La Cólera De Akiles. Een leuke vorm van een Topspin. In Las Islas doen we ook nog een familie attractie namelijk El Rescate De Ulises, in deze attractie ga je met een bootje de baan volgen. Een erg mooie gethematiseerde attractie. We lopen verder naar de overkant waar we Rápidos De Argos vinden dit is een river rapids waarbij je op sommig momenten nog flink nat kunt worden verder een mooie en best lange baan. De laatste attractie die we doen is Templo De Kinetos deze simulator attractie is niet een hele bijzondere attractie, het verhaal is wel best grappig maar niet voor herhaling vatbaar denk ik. Na de Templo De Kinetos gaan we nog naar het souvenir winkeltje waar we nog wat dingetjes kopen en gaan daarna weer terug. Al met Al isTerra Mítica een leuk park,het was een leuke dag.

nel

zijn jullie niet dol geworden in al die acht banen
dat is niets voor mij
ga morgen maar aan het strand zitten zonnebaden
groetjes

wilma

hoi luitjes
blijf maar lekker daar t is daar veel beter weer
hier is t echt rot weer

jacqueline

de komende dagen gaan we alleen zwemmen, en werken aan ons kleurtje,we kopen de krant en zien dat het rotweer is in nederland, wij zijn gisteren goed verbrand, mijn rug doet zeer, en philip heeft een hemd aan van het verbranden. dus dat wordt goed smeren de komende dagen

Sander & Angela

Wij zijn net terug van Coral Bay, het mooie strand in Cyprus.
Daar hebben we in de zee gezwommen met de vissen tussen angela's benen, dat was uiteraard een leuke ervaring.

We hebben vandaag een huis gekocht en blijven hier wonen in onze villa met een zwembad op het dak :D haha

Groetjes

stephan

dat vind ik wel heel leuk, kom ik bij jullie op vakantie