jacqueline.reismee.nl

Spanje 2010 (8) Aqualandia Benidorm 30-08-2010

Vandaag gaan we naar Aqualandia Benidorm. Dit park is een waterpark dat naast MundoMar Benidorm ligt. We vertrekken weer met de bus richting het park. Eenmaal aangekomen, komen we weer op het zelfde pleintje als dat we vorige week waren dit keer kiezen we niet voorlinks (MundoMar Benidorm), maar voor hetrechtse park en dat is Aqualandia Benidorm.Eenmaal aan gekomen bij het park leveren we de kortingsbonnen in die we bij MundoMar Benidorm hebben gehad, en gaan naar binnen. Eenmaal binnen gekomen gaan we eerst een plekje zoeken en gaan daarna naar de eerste waterglijbaan. De eerste waterglijbaan die we doen is de Kamikaze Turbo 1. Dit is een best snelle waterglijbaan waarbij je bijna niets zit doordat er zoveel water omhoog spat. We gaan verder naar de waterglijbaan Splash dit is een baan met matjes. Na de Splash rusten we even uit om hierna de Rapidos te doen. Dit is een bandenglijbaan waarbij je iedere keer in een klein stukje zwembad komt, waarna je weer een afdaling maakt. Soms kun je best wel lang op een stukje blijven hangen en soms gaat het heel snel. We vinden Rapidos zo leuk dat we er gelijk nog een keer in gaan. De volgende waterglijbaan is Zig-Zag 4 deze baan is een normaale rustige waterglijbaan die best leuk is. We lopen verder en komen weer langs de Kamikaze deze keer pakken we niet de Kamikaze Turbo 1 maar de Kamikaze Turbo 2 deze baan gaat net iets sneller dan Kamikaze Turbo 1. We gaan verder naar de groote glijbanen en gaan nu naar Big-Bang Orange, dit is een kleine baan met 2 afdalingen. We lopen verder naar de Pistas Blandas. Dit is een baan waarbij je een aantal afdalingen maakt maar ook nog flink kan draaien het gebeurt niet veel dat er mensen de de hele baan recht hebben gelegen. Nadat we eruit zijn gegaan zijn we gelijk nog een keer gegaan. Na de Pistas Blandas gaan we terug naar de Big-Bang om nu de Big-Bang Green te doen deze groene baan is al iets spectaculairder dan de oranje baan. Big-Bang Green is namelijk helemaal donker dat is soms best eng. Na Big-Bang Green gaan we nog een stuk hoger en komen we aan bij een glijbaan die al een stukje stijl naar beneden gaat namelijk Big-Bang Blue. Deze is nog hoger dan de groene en de oranje glijbaan, de Big-Bang Blue is deels overdekt en deels open. Het stijle gedeelte is open. Nadat we deze twee glijbanen hadden gedaan, gaan we verder naar de Black Hole deze waterglijbaan is met een dubbele band. De Black Hole is een dubbele waterglijbaan we doen eerst Black Hole Right, de Black Hole Right is een donkere maar soms best snelle glijbaan. Nadat we uit de baan komen gaan we gelijk verder naar de Black Hole Left. In deze baan zitten op sommige momenten nog lichtjes maar veder is dit ook een snelle donkere baan.We hadden een band gehuurd en met die band mocht je onder andere sneller van de RĂ¡pidos af, maar je mocht er ook mee in de Amazonas dat was ook de eerst volgende baan die we deden dit is gewoon een rustige rivier. We gaan verder naar de Laguna, hier kijken we even rond en gaan daarna verder naar Zig-Zag 1 weer een andere waterglijbaan van Zig-Zag. Uiteindelijk komen we aan bij Big-Bang Yellow de laatste maar ook de hoogste en snelste glijbaan van de 5. Na even kijken besluiten we er toch in te gaan. Deze glijbaan gaat alleen maar stijl naar beneden en dat was het, maar toch ziet het er eng uit. Eenmaal uit de glijbaan vond ik de gele baan veel leuker dan de blauwe baan en viel hij eigenlijk best mee. Hierna lopen we nog door de Geiser een loop bad en gaan we nog een paar keer in de RĂ¡pidos en Pistas Blandas en toen weer terug naar onsAppartement Avenidahet was een leuke dag.

corryvermeulen57@hotmail.com

hoi leuk al die water glybanen en een lekkere verkoeling en hans hy kan niet zonder zyn mobieltje he haha ik wens jully morgen een hele fyne reis terug en een goede vlucht het weer is hier nu ook lekker al een een beetje kouder maar wel zon veel liefs corrie