jacqueline.reismee.nl

Oostenrijk 2008 (3) Grossglockner Resort 28-12-2008

Na dat we gegeten hadden en omgekleed hadden was het weer tijd om naar de skipiste te gaan. Deze keer hoefde we niet eerst langs Sport 2000om onze ski schoenen en ski latten te halen maar konden we met onze skipas direct doorlopen naar de Goldried 1. Het systeem bij de lift werkt zo je hebt je skipas in je linker binnenzak van je jas zitten. Als je langs een het poortje loopt ziet het poortje door jou jas heen de skipas en springt het lampje op groen en kun je naar binnen. Dan komen de gondels eraan en je zet je ski's buiten het gondeltje tegen de deur in een soort van bakje, eenmaal boven gekomen kun je ze hier weer pakken maar je skistokken moet je wel meenemen in de gondel.
Vandaag gingen we verder met wat we gisteren gedaan hadden. Na dat we de pizzapunt (ploeg) geoefent hadden gingen we voor het eerst van de pannekoekenlift (paddestoelenlift ook wel genoemd) Landen 1 heet deze lift. Je moet bij deze lift goed op tijd de lift pakken anders heb je hem niet en moet je wachten op de volgende ook moet je hier niet op gaan zitten anders val je. Als je gevallen bent moet je proberen zover mogelijk uit de route te blijven. Nadat we een aantal keer de Landen 1 hadden gedaan, was het tijd om weer terug te gaan naar het hotel. Het was een leuke middag.