jacqueline.reismee.nl

Spanje 2011 (1)(2) Aquopolis La Pineda 03-08-2011

Nadat we gisteren naar in Salou zijn aangekomen gaan we vandaag naar Aquopolis La Pineda. Aquopolis La Pineda is onderdeel van de Parques Reunidos groep. Dit waterpark ligt niet ver van het strand af en is goed te bereikbaar met de bus 47 vanuit Salou. Eenmaal aangekomen bij Aquopolis La Pineda gaan we eerst een kaartje kopen eigenlijk wilde we een abonnement kopen voor meerdere Parques Reunidos parken maar dat ging helaas niet. Als we binnen zijn gaan we eerst opzoek naar een kluisje dit kluisje koste 9 euro inclusief 3 euro borg. Daarna direct doorgelopen naar de eerste glijbaan van de dag. We kozen voor Splash Right bij deze baan ga je op een soort plankje naar beneden wat erg leuk was. Na de eerste glijbaan gehad te hebben gaan we naar de volgende namelijk Kamikazes Right. Dit is een hoge en best snelle waterglijbaan die op sommige punten best pijn doet. De volgende is een van mijn favoriete van het park namelijk Río De Rápidos een bandenglijbaan waarbij je iedere keer in een klein badje terecht komt waarna je weer een stukje verder gaat. De wachttijd voor deze glijbaan was niet heel erg lang. Na de Rió De Rápidos nemen we even een kleine pauze om ons eigen in te smeren want in zo'n park verbrand je heel snel en ook om te drinken. Na de pauze gaan we in de Boomerang, dat is een soort halfpipe waarvan je met een band vanaf gaat. Het leuke van deze baan is dat een deel van de wachtrij in het water ligt je bent dus aan het wachten in het water. Na de Boomerang gaan we verder naar een glijbaan die best kort maar wel grappig is namelijk Aquamanía Right, deze glijbaan maakt alleen een bocht naar rechts en komt daarna in het water. Na deze glijbaan gaan we verder naar een glijbaan waarbij je met z'n tweeën in een band zit namelijk de Black Hole, deze dubbele glijbaan doen we allebei, eerst gaan we in de Black Hole Left en daarna in de Black Hole Right. In beide banen zitten lichtjes wat de rit erg leuk maakt. Inmiddels hadden we veel van het park al gedaan. Op een aantal glijbanen na zo ook de Pistas Blandas dit is dan ook de volgende glijbaan die we doen. Pistas Blandas is een grote glijbaan waarbij je met meerdere mensen naast elkaar kan gaan zitten. Pistas Blandas is best leuk alleen gaat soms best hard en de kans is groot dat je draait. Er was op dit moment nog maar een glijbaan die we nog wilde doen en dat was Sinuosos Blue deze baan is eigenlijk een glijbaan die niet heel erg spectaculair is en die eigenlijk ook niet echt leuk is. We hadden al eerder op de dag Aquamania Right gedaan maar na de Sinuosos Blue gaan we ook de Aquamania Left doen. Deze is bijna gelijk aan de andere alleen deze maakt een bocht naar links. Als laatste komen we aan bij El Canon ook dit is een dubbele baan met rechts en links eerst gaan we in El Canon Right en dan ook nog in El Canon Left. Na deze glijbaan hadden we alle glijbanen in het park gehad die we wilde doen. Maar in Aquopolis La Pineda kun je niet alleen van de waterglijbanen af je kunt er ook op bezoek bij dolfijnen en zeeleeuwen. Dat is ook het volgende wat we gaan doen. In het Delfinario gaan we kijken naar een show met dolfijnen. Deze show was best grappig om te zien. Na de show hebben we ook nog de zeeleeuwen gezien. De zeeleeuwen was het laatste wat we deden in het park. We hebben nog een rondje gelopen en zijn toen terug gegaan naar Salou. Het was een best leuke dag.