jacqueline.reismee.nl

Spanje 2011 (1)(3) Barcelona (1) 04-08-2011

Vandaag gaan we naar Barcelona. Barcelona is een van de grootste steden van Spanje die vooral bekend staat om de Sagrada Familia en zijn vele taxi's. We beginnen al vroeg in de morgen in Salou, in Salou stappen we op de bus die ons direct in het centrum van Barcelona afzet. Na ongeveer twee uur komen we uit bij de Passeig De Gracia. Vanaf daar zijn we richting het beroemde en drukke plein Placa De Catalunya gelopen. Placa De Catalunya is het centrale plein van Barcelona. Aan de Placa De Catalunya zit El Corte Inglés, een heel groot winkelcentrum dat in het totaal 9 etages heeft, op de bovenste etage zit een restaurant waar je kunt eten en drinken maar daarnaast heb je vanaf dit gebouw ook een prachtig uitzicht over Barcelona. We zijn helemaal met de roltrap naar boven gegaan waarna we boven iets te drinken zijn gaan halen. Nadat we gedronken hadden en hebben genoten van het uitzicht zijn we weer met de roltrap terug naar beneden te gaan. Waarna we weer op de Placa De Catalunya uitkwamen. Bij de Placa De Catalunya kun je op een open bus stappen die je overal in de stad afzet. Deze Barcelona City Tour hebben we dan ook gekozen en vanuit hier zijn we naar het volgende bezienswaardigheid gegaan. De Barcelona City Tour heeft twee routes de oranje, die onder ander langs het Camp Nou gaat en de groene die onder andere langs de Sagrada Familia gaat. We beginnen met de oranje tour. Als we eenmaal in de bus zitten stappen we uit bij het Estadi Ólímpic Lluis Companys oftewel het Olympisch stadion. Hier hebben we niet zolang gestaan, na even binnen te hebben gekeken zijn we dan ook maar vertrokken naar het volgende en dat was het stadion van de voetbalclub FC Barcelona: Camp Nou.