jacqueline.reismee.nl

Spanje 2011 (1)(7) PortAventura Aquatic Park 07-08-2011

Nadat we gisteren in PortAventura zijn geweest zijn we vandaag weer op het PortAventura resort. Vandaag gaan we namelijk naar de linkse kant. Dat is het PortAventura Aquatic Park. Dit is het waterpark van PortAventura. Doordat we gisteren al in PortAventura waren geweest hadden we een kortingskaartje gekregen voor het PortAventura Aquatic Park. Deze gebruikten we dan ook bij het halen van de kaartjes. Eenmaal binnen gaan we opzoek naar een kluisje en gaan dan door naar de eerste glijbaan. We beginnen bij de Zona Indoor in dit binnen gedeelte gaan we verder met de eerste glijbaan El Tif贸n Right. Dit is een donkere glijbaan, die best snel gaat. Na de El Tif贸n Right gaan we gelijk in de andere El Tif贸n Left. Deze is een beetje anders maar ook wel net als El Tif贸n Right een donkere baan. Na El Tif贸n Right en El Tif贸n Left, gaan we verder naar een rustige bandenbaan: El R铆o Loco. Deze bandenglijbaan gaat door een groot gedeelte van het park. En is heel leuk je kunt zelf je eigen tempo bepalen en je mag blijven zitten zo lang je wilt. We hebben precies een rondje gemaakt in de El R铆o Loco en zijn daarna verder gegaan naar El Torrente. In El Torrente zit je met maximaal 4 personen in een ronde boot. Het pacours dat je aflegt is erg leuk, en op sommige momenten kun je nog nat worden ook. Na de El Torrente gaan we naar de grote glijbaan toren waarbij 4 glijbanen beginnen. De eerste die we doen is Mambo, dit is gewoon een normale glijbaan die een aantal bochtjes en afdalingen maakt en daarna weer beneden is. Na de Mambo gaan we naar de Barracudas. Eerst pakken we de Barracudas Blue wat gelijk ook mijn favoriete glijbaan is. De Barracudas Blue is een bandenglijbaan waarbij je of alleen of met z'n twe毛n vanaf mag. In deze glijbaan zitten zelfs nog een paar vliegmomentjes wat erg leuk is. Na mijn favoriete glijbaan Barracudas Blue gaan we ook nog van de Barracudas Green. Dit is ook een bandenglijbaan waarbij je alleen of met z'n twee毛n vanaf mag. Ondanks dat Barracudas Green ook leuk is vind ik toch Barracudas Blue leuker. En omdat ze zo leuk zijn gaan we van beide banen nog heel veel keer af. Daarna was er nog een glijbaan die we moesten doen namelijk Limbo. Dit is net als Mambo een normale glijbaan. Die net als Mambo ook een paar bochtjes maakt en een paar afdalingen heeft. Na de Mambo zijn we nog een rondje gelopen en hebben we nog in de souvenirwinkel gekeken en zijn toen weer terug gegaan. PortAventura Aquatic Park is geen groot park maar wel een heel erg leuk park. Het was een leuke middag.