jacqueline.reismee.nl

Spanje 2011 (1)(4) Camp Nou 04-08-2011

Ook als er geen wedstrijd wordt gespeeld kun je het Camp Nou bezoeken dit is dan ook wat wij gaan doen. Camp Nou is het grootste stadion van Europa en bied plaats aan 98.787 toeschouwers. Na kaartjes gekocht te hebben gaan we het stadion echt in. Het eerste wat we te zien krijgen is het FC Barcelona Museum hier staan onder andere de vele prijzen die de voetbalclub FC Barcelona heeft gewonnen, en vele uitleg over de voetbalclub, de spelers, het stadion en de trainers, maar niet alleen de prijzen van de voetbalclub staan er maar ook van onder ander de basketbalclub en de handbalclub. Na het museum gaan we verder naar de tribune van het stadion, waarbij je ook echt plaats mag nemen op een van de vele stoetjes om even te genieten van het voetbalstadion. Nu zie je pas eigenlijk hoe groot het wel niet is. Na op de tribune te hebben gezeten gaan we verder met de Camp Nou Experience. De Camp Nou Experience is een tour waarbij je nog meer ziet van het Camp Nou. Je gaat tijdens deze tour onder andere langs de onderste ring, bovenste ring, de kleedkamers, de persconferentie zaal en mag je in over de spelerstunnel lopen. Na de Camp Nou Experience, hebben we nog even wat rond gekeken in de shop van FC Barcelona en zijn daarna weer terug gegaan naar de Placa De Catalunya om hier op de groene route te stappen.