jacqueline.reismee.nl

Spanje 2011 (1)(5) Barcelona (2) 04-08-2011

Met de groene route gaan we naar de beroemde kerk de Sagrada Familia. Antonio Gaudi oefent met zijn bijzondere architectuur nog steeds een onweerstaanbare aantrekkingskracht uit op bezoekers uit de gehele wereld! De Sagrada Familia is Antonio Gaudi onbetwiste maar onvoltooide meesterwerk. De Sagrada Familia is het symbool van Barcelona en het onvoltooide levenswerk van Antonio Gaudi! Men is al in 1883 begonnen met de bouw ervan, maar nog altijd vinden we hier steigers en bouwkranen ter vervolmaking en afronding van deze bijzondere kathedraal. Al van verre zijn de spitse torens zichtbaar en wanneer je aan de voet ervan staat, onderga je een geweldige ervaring. Het is nog maar de vraag of het uiteindelijke doel gerealiseerd zal worden. Feit is en blijft dat duizenden toeristen hier bijna dagelijks komen kijken. En het is wel de moeite waard om als je in Barcelona bent een kijkje te gaan nemen bij de Sagrada Familia. Na de Sagrade Familia zijn we weer op de groene route gestapt om hier weer vlak bij de Placa De Catalunya uit te stappen. Vanaf hier moeten we nog een stukje lopen naar onze opstapplek om weer op de bus te stappen richting Salou. Het was een drukke en warme dag.