jacqueline.reismee.nl

Verenigde Staten 2009 (2) Miami Beach 24-08-2009

Voordat ik aan dit verslag begin wil ik even zeggen dat we het heel leuk vinden dat jullie lezen en reageren, heel erg bedankt daar voor en het weer is hier tropisch warm. Hier het verslag van vandaag. Wanneer iemand zegt dat die gene (en wij ook) naar Miami gaat kan wel eens aan het liegen zijn. Vele mensen gaan namelijk naar Miami Beach. Miami Beach is een geheel eigen gemeente en staat los van Miami. Ons hotel zit ook in Miami Beach. Vandaag gaan we een kijkje nemen in Miami Beach. We beginnen deze morgen met een zoghete Duck Tour rond 11 uur hadden we deze tour geboekt aan de Washington Road bij Miami Duck Tours. Deze bus/boot kan zowel over de straat als over het water. Tijdens de rit zit een geweldige gids aan boord die veel vertelt over Miami Beach en tegelijkertijd de aandacht van iedereen er bij houd door veel grappen te maken(je moest bijvoorbeeld een eend na doen), en heel Miami Beach op stelten te zetten. We gingen eerst over de weg richting Miami hierna gingen we via het water de vele eilandjes bekijken. Je krijgt zoveel informatie bij de huizen dan je al niet meer weet wie er in het eerste huis van beroemd heden woont wanneer je bij de derde bent. Vele beroemdheden wonen hier zo ook Oprah Winfrey. We vaarden langs: Star Eiland, Palm Island, Hibiscus Island. Hierna zijn we weer uit het water gegaan en langs de Port of Miami richting de Ocean Drive gegaan, hier bevind zich ook het Art Deco District. Onderweg reed de busschaffeur te dicht langs een auto en reed er finaal de buitenspiegel vanaf. Toen hebben we een korte break gehad zodat de busschauffer het kon melden. Hierna zijn we weer door gereden. Om half 1 was de tour afgelopen. Het was erg leuk. S'middags zijn we naar Holocaust Memorial gegaan, dit is een een monument ter nagedachtenis van de 2e wereldoorlog. Dit monument (in de vorm van een hand) is erg mooi in de arm van de hand zitten allemaal personen die het moeilijk hebben. Er staat ook een spreuk van Anna Frank op. Hierna hebben we verkoeling gezocht (om dat het tropisch warm was) in deAtlantische Oceaanop Miami Beach. Dit hele brede strand is erg mooi en de zee was warm. De rest van de middag rustig gezeten.