jacqueline.reismee.nl

Verenigde Staten 2009 (11) Kennedy Space Center 30-08-2009

Nadat we gisteren in Disney's Animal Kingdom zijn geweest gaan we vandaag naar Kennedy Space Center. Na 1 uur te hebben gereden komen we aan bij het Kennedy Space Center, nadat we kaartjes inclusief de Up-Close Tour hadden gekocht gingen we naar binnen. We gingen nadat we een foto hadden gemaakt naar de Up-Close Tour voor deze tour moet je extra betalen maar heb je wel goed zicht op de lanceerplatformen. Eerst rij je richting hetVehicle Assembly Building, hierna kom je langs de lanceerplatformen. Vanaf hier zijn onder andere de Apollo's vertrokken met de eerste mensen die naar de maan gingen.Vanaf een ander platform is vrijdag avond een echteSpace Shuttle De Discovery Space Shuttle vertrokkendit hebben wij ook live meegemaakt afgelopen vrijdag. De Discovery Space Shuttle ging vanaf Launch Pad 39A, Launch Pad 39B is een reserve lanceerplatform voor het geval dat er iets gebeurt hebben ze er als nog een om de bemande ruimtestations toch nog te kunnen bevoorraden. Na de tour zijn we nog gestopt tussen Launch Pad 39A en Launch Pad 39B om foto's te maken. Je mag hier alleen komen als je met de bus van Kennedy Space Center gaat. Stel je staat op deze plek wanneer er een Space Shuttle word gelanceerd dan is er een hele kleine kans dat je dat overleeft. Hierna zijn we door gereden naar de Vehicle Assembly Building, in dit gebouw worden de Space Shuttles gemonteerd. Op het gebouw staat de Amerikaanse vlag een streep van de Amerikaanse Vlag zo breed als een autoweg. Het is dus echt een heel groot gebouw en ongveer 35 verdiepingen hoog. De volgende stop was het Apollo / Saturn V Center hier kregen we een film en informatie te zien over de Ápollo's en vooral de Apollo waarmee voor het eerst de maan is gehaalt. In deze hal hing ook een echte Apollo, hierna hebben we in het winkeltje nog wat spulletjes gekocht en toen weer met de bus terug gegaan naar het Kennedy Space Center Visitor Complex, eigenlijk de hoofdentree van het park. Bij de hoofdentree gaan we nog even bij de Shuttle Explorer kijken dit is een shuttle die je vanaf binnen kunt zien. Het laatste wat we deze dag deden is naar de Rocket Garden hier kun je allemaal raketten zien staan en toen weer terug het was een erg leerzame dag.

Jerry Nagel

hoi luitjes,

Wat superheerlijk om jullie zo te mogen volgen. Kees gaf me zojuist jullie link door en ik ben gelijk gaan lezen.

Wat een feest van herkenning. Eerst Miami een superstad. Wij zaten ook op Miami Beach. De rit van Miami naar Orlando kan ik me ook nog goed herinneren. Een kleine 4 uurtjes rijden. Magic Kingdom is supermooi. Animal Kingdom is ook prachtig. Daar hebben ze geweldige waterattracties. Epcot is ook één van mijn favorieten. Test Track, Mission Space en Soarin zijn geweldige attracties en niet vergeten de World Showcase.

Goed dat jullie ook naar Kennedy Space Centre zijn gegaan. Ik ken mensen die regelmatig naar Florida reizen en daar nog nooit geweest zijn. Zoiets mag je gewoonweg niet missen.

Leuk is Down Town Kissimmee. Vooral die leuke oude auto's en die gezellige winkeltjes.

Ik ben zeer benieuwd waar jullie nog naar toe gaan.

Vergeet vooral niet naar Islands of Adventure te gaan. Dit is een geweldige park vol met achtbanen. Daarnaast heb je Universal Studios, die je ook zeer zeker niet mag missen. En wat dacht je van Seaworld. En misschien een dagje naar Tampa "Busch Gardens.

Vergeet ook niet om lekker een dagje te shoppen. Bij afslag Lake Bueno Vista (http://www.lbvfs.com/)

Oh, ik krijg ineens zo'n heimwee.

Nou, ik heb behoorlijk wat geschreven. Nog heel veel plezier!

Ik blijf jullie volgen.

groetjes,
Jerry

wilma uit drunen

Wat een leuke foto,s ,het gaat jullie daar wel super goed. fijn om dat te zien.angela gaat het winkelen een beetje heb je al iets leuks gekocht , toch niet weer een ROKJE !!!!!!!!en jij sander gaat het goed met je ?gossienokke wat zie jij veel ,jij mag toch wel superhappy zijn met zo,n vriendin , en natuurlijk met haar ouders. onwijs GAAF.dikke kus van mij xXXXX veel plezier nog. doei.