jacqueline.reismee.nl

Verenigde Staten 2009 (12) SeaWorld Orlando 31-08-2009

Na gisteren in Kennedy Space Center te zijn geweest gaan we vandaag weer naar een attractiepark, vandaag staat namelijk SeaWorld Orlando op de planning. Dit park heeft als hoofdthema vissen en zeezoogdieren maar er staan ook achtbanen en attracties. We vertrekken vroeg richting SeaWorld Orlando, en rond half 10 komen we aan bij het park, eenmaal aangekomen op de parkeerplaats zien we de nieuwe attractie: Manta al staan. De ingang van het park zag er leuk uit, vooral de vuurtoren zag er leuk uit. Kaartjes hadden we al dus we konden zo naar binnen. Eenmaal binnen maken we nog wat foto's en gaan daarna gelijk naar de eerste attractie namelijk: Manta. De bouw van deze B&M achtbaan heb ik vanaf het begin gevolgd op het internet, ik zag de baan langzamerhand in elkaar gezet worden, en in mei 2009 ging hij open, maarja ik moest nog even wachten. Maar vandaag sta ik er voor om erin te gaan. De wachttijd voor deze achtbaan was maar 15 minuten. De wachtrij was erg mooi en goed gethematiseerd, er zaten zelfs echte vissen in de wachtrij. Het grappige was dat we sommige vissoorten ook in ons eigen aquarium hebben zitten. Toen we eenmaal aan de beurt waren (de volgende trein mochten we mee) stopte de trein er ineens mee, Manta had een kleine storing maar na even gewacht te hebben ging hij weer rijden en mochten we erin. Manta is een B&M Flying, dat wil zeggen dat je in plaats van zit ligt in de trein. Met als gevolg dat je bijvoorbeeld bij het water gedeelte vlak boven het water langs gaat, daarnaast gaat Manta ook 4 keer over de kop. Manta is mijn eerste B&M, en een aanrader als je in SeaWorld Orlando bent, want het is echt een hele leuke achtbaan. Nadat we onze eerste attractie hebben gedaan lopen we gelijk door naar de tweede attractie. Dit is net als Manta een achtbaan namelijk: Journey To Atlantis. Journey To Atlantis is een watercoaster die begint als darkride maar uiteindelijk overgaat in een achtbaan. Om daarna naar beneden te gaan. Eenmaal voorbij de eerste splash ga je weer omhoog om vervolgens weer via een coaster het water in te duiken. Toen we uit Journey To Atlantis kwamen zijn we gelijk nog een keer gegaan, de wachttijd voor deze attractie was toch niet zo lang. Journey To Atlantis is een leuke waterattractie waarbij je soms best nat kunt worden. SeaWorld Orlandoheeft naast de nieuwe Manta nog een B&M namelijk Kraken. Kraken is een hoge en grote achtbaan die 7 keer op de kop gaat. De wachttijd voor deze attractie was ongeveer 5 minuten dus we konden er zo in. Kraken is wel een leuke achtbaan maar doet soms best zeer. In SeaWorld Orlando draait het niet allemaal om achtbanen, maar eigenlijk vooral om dieren. De Penguin Encounter is daarom het volgende dat we bezochten, hier zien we hoe kan het ook anders pinguïns. Het leuke van de Penguin Encounter was dat je ook via een rolweg langs de pinguïns kunt je hoeft dus alleen te staan en te kijken en je komt overal langs. Het was inmiddels half 12 tijd om naar het Sea Lion & Otter Stadium te lopen om hier naar de show Clyde And Seamore Take Pirate Island te gaan kijken. Deze show zit vol humor, en is best leuk. Na deze show gaan we naar een van de hoofdshows van het park en ook een show die ik eigenlijk heel graag wilde zien. In het Shamu Stadium gaan we namelijk om half 1 kijken naar de show Believe waarin de orka Shamu een hoofdrol heeft. De show was echt geweldig mooi de manier waarop de orka's de trucjes doen is gewoon heel speciaal. Het einde was ook erg leuk wanneer iedereen die in de soaked zone zat nat werd gemaakt. Gelukkig had ik al voor dat de show begon gezien waar de soaked zone zat, daar waren we dus niet gaan zitten. Na de show gaan we naar de Underwater Viewing waar we naar Shamu gaan kijken die onderwater zit. De volgende stop is Shamu's Happy Harbor een klein themagebied voor de kleinere kinderen. In dit gebied gaan we in de Shamu Express ,een kinderachtbaan, en in de Jazzy Jellies. Wild Artic is de volgende stop, dit is een simulator van een helikopter. Als je uit de Wild Artic komt, kom je bij de ijsberen. We wilde ook nog graag de Shark Encounter zien hier zijn we dan ook naar toe gegaan. De haaien kun je zowel binnen via een tunnel als buiten zien. Vervolgens zijn we nog een keer in JourneyTo Atlantis (waarbij we deze keer kletsnat waren)en Kraken geweest, waarna we verder gaan naar de Alligators. Eenmaal bij de Alligators geweest gaan we verder naar de dolfijnen waar we eerst naar de Underwater Viewing gaan. Bij de Underwater Viewing kunnen we de dolfijnen onder water zien, dat is al leuk om te zien maar het werd nog leuker als we daarna bij de Dolphin Cove de dolfijnen eten gaan geven.Om de dolfijnen eten te mogen geven moet je wel extra bij betalen, dit hebben we dan ook gedaan. Voordat je begint met ze te voeren krijg je eerst een korte uitleg van wat je wel en niet kunt doen, na de uitleg mag je ze eten geven en aanraken, echt een hele leuke ervaring. Bij de Stingray Lagoon zijn we nog naar roggen gaan kijken om daarna als laatste bij de Flamingo's te gaan kijken. En met de Flamingo's sluiten we de dag af. SeaWorld Orlando is een mooi en leuk park zowel als jeachtbanen leuk vindtals dat je dieren leuk vindt, het was een erg leuke dag waarbij ik mijn eerste en gelijk ook mijn tweede B&M achtbaan heb gedaan.

corrie

hoi we hebben heel wat te kijken als jully terug zyn geniet er nog van de laatste dagen gr corrie

tinus

ik zal adrie de verslagen laten lezen groetjes

jacqueline

oke vind ik heel leuk dat je dat wil doen, we hebben gisteren voor het eerst veel regen gehad,en vandaag een beetje,er komt een hurricane aan we hopen dat we daar geen hinder van krijgen ,we kijken veel tv voor informatie groetjes uit orlando

jacqueline

we genieten zeker van de laatste dagen hier,morgen doen we het nog rustig aan shoppen,zwemmen
vrijdag r terug naar miami is ongeveer 5 uur terug rijden om 8 uur s,avonds gaan we de lucht gr. orlando

wilanda

Hoi Familie,we zijn blij dat het voor jullie zo leuk en mooi geweest is.Het is alleen zo snel voorbij gegaan hé.
Jullie zullen wel heel moe zijn denk ik.Zie jullie binnenkort weer thuis,en we zijn erg benieuwd naar de foto's en de film.
groetjes Philip,Wilanda en Mike.

Sharon

Hallo Allemaal,
Zo te zien bevalt het goed!
En Stephan, die attractiedagen zijn natuurlijk helemaal top of niet;)
Nog veel plezier.