jacqueline.reismee.nl

Verenigde Staten 2009 (14) Universal Studios Florida 02-09-2009

Gisteren hebben we in het Walt Disney World Resort het laatste pretpark bezocht, maar vandaag gaan we naar een ander resort namelijk naar het Universal Orlando Resort. In het Universal Orlando Resort bezoeken we vandaag Universal Studios Florida. Voordat je het park binnen gaan kom je eerst op een heel groot plein met een meer, vanuit daar kun je kiezen of je naar rechts of naar links gaat. Wij kiezen vandaag voor rechts en komen zo uit bij de Universal Studios Florida. We lopen richting de grote poort,onderweg zien we de Hollywood Rip Ride Rockit al zijn rondjes draaien,naar de kassa. Nadat we de kaartjes hebben opgehaald bij de gastenservice gaan we het park in. In het park kom je binnen bij de Plaza Of Stars een leuk straatje met allerlei winkeltjes. Als we een stukje doorlopen zien we aan de linkerkant de ingang van de nieuwe attractie: Hollywood Rip Ride Rockit, deze achtbaan is pas 2 weken geleden geopend en vandaag ga ik erin, ook deze achtbaan heb ik vanaf begin af aan zien bouwen op internet. Het was spannend of hij open was of niet als wij er waren maar gelukkig was hij open. De wachttijd voor deze nieuwe achtbaan was 45 minuten dit was ook gelijk de langste wachttijd van de afgelopen dagen. Maar na 45 minuten kon ik erin. Het leuke gedeelte van deze attractie is het stijl omhoog gaan en daarna de first drop. Het is echt een geweldige achtbaan. Nadat we de eerste attractie erop hadden zitten zijn we naar Jimmy Neutron's Nicktoon Blast gegaan. Een simulator waarbij je met Jimmy Neutron langs allerlei verschillende tekenfilm figuren gaat. Na Jimmy Neutron's Nicktoon Blast gaan we naar onze volgende attractie namelijk: TWISTER...RIDE IT OUT. TWISTER...RIDE IT OUT is een echte film attracties. In deze attractie wordt een Twister nagebootst, in het begin is het heel rustig maar aan het einde is bijna alles wat er te zien is omgevallen of kapot. In deze attractie zitten ook vuur en water effecten, je kunt er dus ook nat in worden. We gaan verder over de 5TH Avenue en komen zo uit bij Revenge Of The Mummy bij deze attractie konden we zo in stappen, het enige nadeel was dat ik niet wist wat voor soort attractie het was, eerst leek het een normale karretjes attractie maar toen veranderde die in een hele goede indoor achtbaan. Deze achtbaan is ook meerde keren uitgeroepen tot beste indoor achtbaan van de wereld, en dat verdient deze achtbaan zeker want het is echt een goede en mooie indoor achtbaan. Toen we buiten kwamen gingen we kijken naar The Blues Brothers Show, een show waarbij de Blues Brothers de hoofdpersonen zijn. Hierna lopen we verder naar een attractie die al heel lang op mijn verlanglijstje stond Disaster, eenmaal binnen bleek dit een attractie te zijn waarvan ik meer had verwacht, ik vond het ook jammer dat er maar liefst 3 voorshows in zaten die soms erg lang draaierig zijn, maar verder ik vond hem toch wel speciaal vooral de laatste scene in de metro. Na Disaster was het tijd om wat te eten, we gaan naar een restaurantje vlak bij JAWS dit is na het eten dan ook gelijk de eerste attractie die we doen. Bij JAWS stap je in een bootje, vanuit dat bootje maak je een aantal keer kennis met de beroemde haai JAWS, die op sommige moment onverwacht ineens opduikt wat zorgt voor veel schrikmomenten. Daarboven op maakt hij ook nog een keer bijna het hele bootje nat, dat maakt ook JAWS een van mijn favoriete attracties. Het begon inmiddels te regenen dus zijn we een binnen attractie gaan zoeken de binnen attractie die we vonden was The Simpsons Ride een goede simulator, met een erg grappige voorshow. De volgende attractie was wel een van de slechtste attracties MEN IN BLACK Alien Atack, dit is een interactieve attractie, in het begin leek deze attractie erg leuk maar wat ik zo slecht aan deze attractie vond was dat je maar heel even kon schieten,telkens als je een paar keer had geschoten stopte hij er namelijk mee, erg vreemd dus, snel verder gelopen naar een mooie attractie E.T. Adventure dit is een darkride waarbij je op een fiets zit. Tijdens deze rit maak kennis met E.T. verder is deze attractie heel mooi en goed gemaakt, de wachttijd voor deze attractie was 5 minuten.De laatste attractie die we in Universal Studios Florida doen is Shrek 4-D deze 4-D deze attractie is een film waarbij je een 3D brilletje op krijgt, het enige extra effect wat deze film tot een 4-D film maakt is dat de stoelen bewegen. Na Shrek 4-D zijn we weer terug naar het hotel gegaan, Universal Studios Florida is zeker een leuk park, vooral als je films houdt.

wim en wil

hoi luitjes het zit er weer bijna op voor jullie zoals we het allemaal gelezen en gezien hebbben zouden we zeggen geniet er nog even van want morgen is de reis weer terug wij wensen jullie een goede vlucht en tot zaterdag groetjes van wim en wil