jacqueline.reismee.nl

Duitsland 2010 (1) Europa Park 13-05-2010

Na dat we vorig jaar naar de Verenigde Staten op vakantie zijn geweest gaan we deze week een paar dagen naar Duitsland en we beginnen bij Duitslands grootste attractiepark: Europa Park. In Europa Park staan de Europeese landen centraal, ze zijn ook bijna allemaal te zien. Rond kwart voor 9 vertrekken we richting Europa Park en rond half 10 zien we vanaf de snelweg de attracties al en rond kwart voor 10 gaan we in de eerste attractie we beginnen in Deutschland en lopen zo richting Italien, waar we in Geisterschloss gaan een spookhuis attractie, ook in Italien brengen we een bezoek aan Ciao Bambini een hele grappige maar korte darkride. Hierna lopen we door naar Frankreich om daar in een van Europa's hoogste achtbanen te gaan: de Silver Star. De Silver Star is een hele grote achtbaan die grotendeels over de parkeerplaats van het park gaat. Vooral de eerste afdaling is echt leuk daarna volgen nog een aantal afdalingen de Silver Star is mijn 6e B&M en de enige van die ik heb gedaan die niet over de kop gaat. Na de Silver Star lopen we door naar Schweiz om hier naar de Matterhorn-Blitz te gaan. Deze wildmuis is vooral leuk omdat deze attractie een lift heeft. Na de Matterhorn Blitz lopen we terug naar Frankreich om in Universum Der Energie - Dinosaurierfahrt te gaan. Een mooie darkride waarbij je langs Dino's gaat. Na Universum Der Energie - Dinosaurierfahrt gaan we naar mijn favoriete attractie van het park de Eurosat. De Eurosat is een indoorachtbaan waarbij je via de binnenkant omhoog gaat om daarna via de buitenkant weer naar beneden te gaan. De Eurosat is mijn favoriete attractie omdat hij heel onverwachts is en best wel lang duurt. Als je denkt dat je aan het einde bent maak je nog een keer een snelle vaart naar beneden. Nadat we uit de Eurosat kwamen hebben we even pauze gepakken en wat gegeten en gedronken om daarna naar Griechenland te gaan om daar naar de Wasserachterbahn Poseidon te gaan. Deze waterachtbaan staat ook hoog op mijn lijstje omdat deze gewoon echt leuk is. Toen we uit de Wasserachterbahn Poseidon kwamen liepen we eigenlijk recht Fluch Der Kassandra in een kleine Madhouse. Onder de Wasserachterbahn Poseidon gaat ook nog een kinderachtbaan Pegasus - Die YoungStar Achterbahn die hebben we natuurlijk ook gedaan en ik moet zeggen voor een kinderachtbaan ging deze nog best wel snel. Hierna lopen we door naar de Schweizer Bobbahn om hierin te gaan voor deze attractie hebben we ongeveer 20 minuten gewacht. De Euro-Mir in Russland is de volgende stop deze achtbaan gaat net als de Eurosat rond omhoog, wat het leuke is van de Euro-Mir is dat hij draait. We gingen dan ook de halve baan achteruit en dat was niet altijd even leuk vond ik. Een andere attractie die we toevallig tegen kwamen was Schlittenfahrt ‘'Sneeflöcken'' hier zijn we dan ook maar in gegaan. Nou die attractie is gewoon weg geweldig we hebben heel veel moeten lachen om deze attractie. De volgende attractie doen we in ons eigenlijk Holland en dat is Piraten In Batavia een boottocht met een kleine splash. Het was inmiddels half 4 tijd om in Eisshow de nieuwe ijsshow Pure Ice te doen omdat het de hele dag geregend had was dit een goed moment om even op te drogen. Na de show gaan we naar Abenteuer Atlantis een mooie shooter waarbij je vooral op de rode moet schieten om veel punten te krijgen. Hierna lopen we naar Island om hier in de Blue Fire Megacoaster te gaan, voor deze attractie moesten we 30 minuten wachten ongeveer. Van deze achtbaan had ik iets meer verwacht ik vond dat hij er heftiger uitzag dan dat hij is maar de laatste rol is gewoon leuk vooral als je van je stoel komt. Gelijk na de eerste keer zijn we nog een keer gegaan alleen dan Frontseat toen vond ik hem ineens een stuk leuker. Het grappige is ook dat er een hartslag meter op zit. Na de Blue Fire Megacoaster gaan we via het nieuwe Monorail Bahnhof naar Abenteuerland om vanuit daar te lopen naar Griechenland en dan zo de EP-Express te pakken naar Deutschland het was een leuke dag in een van de beste parken van Europa.