jacqueline.reismee.nl

Frankrijk 2008 (3) Cannes 05-08-2008

Nadat we in Nice vertrokken waren kwam de trein aan in Cannes. De filmstad van Europa. Hier komen de beroemde mensen uit de hele wereld om prijzen in ontvangst te nemen. De middag begon rond half 3 op het treinstation van Cannes. Na dat we naar buiten zijn gelopen zijn we naar Paleis de Festival geweest. Daar zijn we over de rode loper gegaan. In het Paleis de Festival worden het jaarlijkse Film Festival gehouden. Dit gebeurt altijd in mei en dan komen hier sterren uit de hele wereld. Voor op het plein van Paleis de Festival, hebben vele wereldsterren hun handafdruk vereeuwigd de Walk of Fame van Cannes. Onder anderen Mel Gipson, Sharon Stone en Sophia Lorenhebben hier hun handafdruk achter gelaten.Na de ''Walk of Fame'' van Cannes. Zijn we doorgelopen naarDEhaven van Cannes. Hier liggen de grootstejachten die je kan vinden. Toen we hier waren kwam er een helikopter aan en landen recht voor onze neus, hieruit kwam een mevrouw met wel zeker 5bewakingsmannen eruit. De auto (Mercedes) werd voor gereden eneen van de mannen deed de deur voor deze dame open, terwijl de andere man de koffers in de auto stopte. Nadat de koffers erin zatenwas deze dame ineens vertrokken. Wie het wasis voor ons nog een raadsel, maar een ding is zeker ze is een rijke dame. Na dit leuke gebeuren gezien te hebben, hebben we zowel de Groene (Historische) als de rode (Beroemdheden) tour gedaan. Dit is een treintje die langsde bezienswaardigheden en de beroemde hotels rijd. We hebben vele duren auto'sgezien (een hele mooie groene Ferrari). Nadat we deze trein tocht gedaan hadden was het inmiddels al5 uur geweest tijd om terug te gaan naar Fréjus. Al met al was dit een van de mooiste Europese steden (vonden wij). Zeker een bezoekje waard.