jacqueline.reismee.nl

Frankrijk 2008 (4) LunaPark Fréjus 06-08-2008

Fréjus, Frankrijk, 06-08-08 22:54

Na gisteren en eergisteren steden te hebben bezocht is het tijd voor spanning en sensatie en waar kan je dat beter vinden, dan bij: LunaPark Fréjus. LunaPark Fréjus is een
blijvende kermis in Fréjus, die alleen s'avonds open is.Na een middagje zee zijn we rond 8 uur richting Het Lunapark gereden, en rond kwart over 8 kwamen we aan bij het Lunapark.
Lunpark Fréjus deelt zijn parkeerplaats met het naast gelegen Aqualand Fréjus het Lunapark is namelijk gesloten op het moment dat Aqualand open is en Aqualand is gesloten op het moment dat Lunapark open is. Het parkeren bij het park gaat vrij vlot en makkelijk, dus waren we zo binnen. Voor dit park hoef je geen entree te betalen maar enkel voor de attracties.
De eerste ''attractie'' die we dan ook bezoeken zijn hoe kan het ook anders de grijpautomaten, hieruit haalde we een Play Bunny knuffeltje. Hierna zijn we in King Kong geweest. Dit
''fantastische'' spookhuis heeft erg veel schrik momenten waarmee je met een karretje langs komt, vooral het laatste schrikmoment deed veel mensen de stuipen op het lijf jagen, namelijk
met een echte acteur. Na dat we gegriezeld hebben zijn we via vele kraampjes en gokspelletjes naar deGrand Huitgeweest. Deze Mouse achtbaan ziet er op het eerste gezicht leuk uit maar niks is minder waar. Het begon al bij de entree (4 euro pp), daarna het zitten iedereen mag met z'n tweeën behalve wij (wij waren op dat moment met z'n tweeën). We kwamen namelijk bij Fransen mensen die verschrikkelijk zaten te gillen. Daarna was het bochten afdalingen en helingen (tevens het leukste gedeelte van de baan). Maar nu komt het aan het eind van de rit stopt hij een kleine 5 meter voor het station en gaat naar achteren, er komt dan een man aan die het karretje ging duwen om bij het station te komen (het karretje haalde de baan dus niet). Na deze rammelbak zijn we eventjes gaan gokken. We kozen uit vele gokspelletjes: De Schuivers, hier hadden we helaas niks gewonnen. Na dat de muntjes opwaren was het tijd om terug te gaan naar de auto het was namelijk inmiddels als half 11. Bij de auto
aangekomen stonden ze aan de andere kant zeker 3 km in de file om op de parkeerplaats te komen, overal waar je keek stonden auto's (tot zelfs op de fietspaden en de rotondes). Al met al
was het een leuke avond en misschien zelfs nog de moeite waard voor een tweede keer.