jacqueline.reismee.nl

Frankrijk 2008 (5) Marineland Antibes 07-08-2008

Frankrijk 2008 (5) Marineland Antibes

Na gisten het Lunapark gezien te hebben is het tijd voor weer een stad (althans dat dachten we) namelijk: Monaco (Monte Carlo). De dag begint rond 9 bij het trein station St. Raphëal. Want om vanuit daar zouden we om 09:25 vertrekken naar Monte-Carlo. De trein vertrok
op tijd maar na het 3e station (10 km verderop), stopte de trein ermee. Eerst dachten we dat we een kapotte trein hadden net als afgelopen dinsdag. Helaas was dat niet zo hij stond namelijk tussen 2 treinrailsen in, te wachten op een rood stoplicht. Na een uur stil te hebben
gestaan waren we nog niet vertrokken. De trein zou eigenlijk om 10:07 aankomen op het station van Cannes, maar toen wij aankwamen was het al half 12. hij had namelijk 1 uur en 15 minuten vertraging opgelopen. Toen we eenmaal in Cannes aanwaren gekomen stopte de
stroom er zelfs mee en alle lichten bleven uit en de deuren bleven dicht. Na een kleine 10 minuten opgesloten te hebben gezeten hadden we weer stroom en vertrokken we verder. In de tussen tijd hebben we besloten om Monaco een andere keer te doen aangezien we pas
rond 2 uur zouden aankomen bij Monte-Carlo. We zijn dan ook maar in Biot uitgestapt (1 halte na Antibes). Tegen over dat station lag namelijk Marineland Antibes, een groot waterdierenpark met onder andere zeeleeuwen, dolfijnen en zelfs orka's. Rond half 2 kwamen we aan bij Marineland. Marineland Antibes hoort bij de Parques Reunidos Group.Na een kaartje gekocht te hebben waren we zo binnen. Het eerste waar we naar toe gingen was de Tunnel Des Requins ook wel de shark tunnel genoemd. In deze tunnel zwemmen vele haaien en roggen, maar ook andere kleinere zeedieren. Na dat we deze drukke ( 10 min. wachttijd voor deze tunnel die ook nog eens overvol stond), tunnel zijn we via de Zeeleeuwen, Zeehonden & Pinguïns doorgelopen naar de Mangrove Aquarium in dit aquarium zaten allerlei vissen uit de Mangrove. Na dit Aquarium zijn we naar de Tropische vissen gegaan. Hierin zitten onder andere Clownvissen en zeepaardjes. Rond 2 uur was het tijd om na de Dolfijnen show te gaan (deze begon om half 3). Eenmaal aangekomen bij theater was het al stamp vol, we hadden nog net een plekje voor 5 personen. Na een half uur gewacht begon Le Spectacle Des Dauphins (de Dolfijnenshow). Deze show was wel erg bijzonder namelijk doordat er ook acteurs en allerlei showelementen in zitten. Zoals bijvoorbeeld een koningin die met een bootje langs de dolfijnen gaat. Er waren zover ik kon zien 7 dolfijnen. Waarvan 2 niet mee deden in de show. De Dolfijnenshow was erg leuk maar naar een half uur was het al afgelopen, maar om kwart over 3 (was inmiddels al 3 uur) begon de orkashow. Eenmaal aangekomen in dit levens grote bassin, was het ook hier stamp en stamp vol. Toen eenmaal Le Spectacle Des Orques begon waren er ook hier net als bij de dolfijnenshow acteurs die meededen. Het was namelijk zo dat de trainers waren gevangen door een grote schurk. De orka's vonden dit natuurlijk niet leuk en ze deden op geweldige wijze de trainers van de schurk verlossen. Dit spectakel was al leuk. Maar toen begon het de 5 orka's sprongen en zwaaiden en zwommen.
Het was erg leuk om te zien. Aan het einde werd gevraagd of iedereen naar voren wilde komen voor het afsluitspectakel. Nou iedereen ging naar voren, maar wat bleek nou er kwamen 3 orka's op ons afgezwommen en sprongen zo hoog dat heel het publiek nat werd. Maar
niet alleen met sprongen maar ook met hun staart en mond. Na dit hele grappige moment was het tijd om terug te gaan naar camping La Baume, al met al was het erg leuk.
Foto's kan je vinden bij de foto pagina

WIL

HOI LUITJES HOE IS HET AAN DIE KANT ZO TE LEZEN VERMAKEN JULLIE JE WEL
MOOI WEER EN AL HEEL VEEL GEZIEN EN MEEGEMAAKT AL DIE VERTRAGING MAAR JA DAAR KUN JE NIETS AAN DOEN ALS HET MAAR LEUK IS EN DAT JULLIE HET NAAR JE ZIN HEBBEN DAT GELOVEN WE WEL DAT IS WEL VERMOEIEND MAAR ALS JE GESLAPEN HEB GA JE MET VOLLE MOET WEER AAN EEN NIEUWE DAG BEGINNEN TOCH HIER IS ER VEELLLLLLLLLLLLLLL REGEN
GEVALLEN MAAR TOCH WEL 20 GREN AL EEN BEETJE BRUIN WIJ NIET HOOR WANT BIJ JULLIE IS HET MOOI WEER DIT WAS HET WEER VOOR VANDAAG GENIETEN JULLIE ER MAAR LEKKER VAN EN DE GROETJES TOT HOORNS DOEIIIII XXXXXXXXXXXX

corryvermeulen

alles goed ben pas op de sait gekomen en heb de verhalen allemaal gelezen dank zy ome wim en tante willy nog veel plezier en veel zon hahaha groetjes van ons allemaal

nel

hallo vakantie gangers
lang leve de trein ,vooral als hij zovaak stil staat en dan maar wachten
geniet maar verder van je vakantie