jacqueline.reismee.nl

Frankrijk 2008 (8) Port-Grimaud 09-08-2008

Frankrijk 2008 (8) Port-Grimaud 09-08-08

Na gisteren Aqualand Fréjus gedaan te hebben is het vandaag tijd voor Port-Grimaud & St. Tropez. Rond 10 uur kwamen we aan bij het plaatjes Port-Grimaud. Port-Grimaud is ontstaan doordat er vanaf de bergen een grote rots naar beneden is gekomen midden in het water. Een heldere burgemeester kwam op het idee om van de moerassen een stad te maken. En dat werd: Port-Grimaud. De stad heeft allemaal smalle en brede waterstraten. Als je een auto hebt kun je hier niet veel mee de mensen gaan namelijk met de boot naar de supermarkt om brood te halen. Elke bewoner heeft dan ook bij hun huis een eigen kleine jachthaven voor hun boot. Port-Grimaud beschikt ook over bootreizen zo kun je vanaf hier onder andere varen naar Saint-Tropez (een beroemde stad). Maar je kan ook in een gondeltje (ja een gondeltje) langs de vele waterstraten van Port-Grimaud. Dan nu verder met onze eigen verslag: Toen we eenmaal aankwamen bij Port-Grimaud zijn we eerst even gaan winkelen. Hier hebben we dan ook een paar dingetjes gekocht. Hierna zijn we een boot gaan zoeken die ons naar St. Tropez kon brengen. Deze boot vonden we snel en we hebben gelijk kaartjes gekocht voor de boot van 11 uur. Na een half uurtje nog gewinkeld te hebben kwam de boot aan om 11 uur precies op tijd dus. De boot ging via de vele waterstraatjes en jachten langzaam richting de zee. En eenmaal op volle zee aangekomen ging het van heen en weer.

corrie vermeulen

jully hebben wel veel gezien ik hoop als je thuis bent dat ik zeker de fotos en film wil zien en als je naar huis kom breng dan de zon mee nog heel veel plezier en hans rust wel uit voor je naar huis rydt he veel liefs alle maal corry en jo

wilma

gossienokke ,wat een verslag !!!!!!!! wat is het daar allemaal mooie wat jullie zoal schrijven . en dan die huizen wat zal dat een pracht en praal zijn wat je daar ziet . ja sander daar moet je keiiiiiiii hard voor werken . maar blijf maar heerlijk bij mij in drunen wonen .zolang als jij wilt . liefs wilma xxxxxxdoei

sander & Angela

Mmmm dankje mijn lieve mama! we hebben het nog uitstekend naar ons zin morge vroeg pakken we de trein naar monaco! en heb een heeeeeel leuk shirtje voor mijn aankomend neefje/nichtje :d kussssss

wil

hoi luitjes hoe was het in st trope het is allemaal wel een hele belevenis
wat jullie allemaal doen maar ja dat doe je maar een keer in je leven toch dus geniet er maar lekker van dit kunnen ze jullie niet afnemen en een mens heeft dat wel eens nodig wij zijn benieuwt naar alle foto,s en natuurlijk de film wij wensen jullie nog veel plezier een goede reis weer terug en kijk uit op tijd rusten veel liefs ome wim tante wil xxxxxxxxxxxx