jacqueline.reismee.nl

Frankrijk 2008 (7) Aqualand Fréjus 08-08-2008

Frankrijk 2008 (7) 08-08-08 Aqualand Fréjus

We zijndeze bijzondere datum08-08-08 rustig begonnen en zijn na de middag naar het waterpark van Fréjus geweest: Aqualand Fréjus. Aqualand Fréjushoort bij de Aspro-Ocio Group.Rond 2 uur kwamen we aan bij Aqualand na kaartjes gekocht te hebben zijn we naar binnen gegaan eerst werd er een foto van ons gemaakt. Daarna zijn we een plekje gaan zoeken. We vonden een plekje in de schaduw bij de Twister. Na onze spullen te hebben neer gelegt zijn we naar de Surf Beach (het golfslagbad) gegaan. Daar vond vooral Sander het leuk, om de zoveel tijd komen in dit bad golven. Hierna zijn we naar de waterglijbaan Fun gegaan. Hier moesten we een kleine 10 min. wachten. Deze was erg grappig vooral Angela kwam er leuk vanaf, deze glijbaan ziet er ook heel Fun uit hij heeft namelijk allerlei verschillende kleuren. Hier na nog in de Bubble Bath(bubbelbad)en toen weer via de Anaconda (ook een waterglijbaan) waar we ook een kleine 15 min. hebben gewacht terug naar de rest van de familie. Na opgedroogd te zijn, zijn we naar de Rapid Rafting geweest. Deze glijbaan is met een dubbele band (voor 2 pers.) Deze was erg grappig. Ook de Crazy Racers waren leuk. Na deze grappige glijbanen te hebben gedaan werd het tijd voor een snelle namelijk de snelste van het park de Twister. Deze 4 dubbele glijbaan (rood, blauw, groen & geel) draaien door elkaar heen. Deze waterglijbaan is tevens uniek in Europa. De wachtrij is erg hoog en vanaf de start van de Twister heb je een prachtig uitzicht op het park vanuit hier kun je onder andere de Black Hole zien liggen. De rit verloopt eigenlijk heel simpel, maar het zit hem in halve wege de baan. Hier is namelijk opspettend water dus je moet goed je ogen en je mond dicht doen. Het lijkt net of je onderwater zit, en voor je het weet zit je ook echt onderwater. Hierna was het tijd voor de:Hollywood Ski Showdeze nieuwe show (nieuw voor 2008) is een interactieve show. Het werkt namelijk als volgt je kunt namelijk in de rij gaan staan om op een waterscooter te komen als je dan eenmaal aan de beurt bent mag je gaan zitten achterop bij de bestuurder. Hij gaat net zo lang rondjes draaien en allerlei andere stunts uithalen tot dat je er afvalt op het moment dat je eraf bent gevallen mag de volgende, maar op het moment dat zowel jij als de bestuurder eraf valt mag je er gewoon weer terug op. Dit kan dus makkelijk een half uur duren of juist 2 minuten. Hierna was het tijd voor de Black Hole ook deze gaat met een band van 2 pers. De wachttijd was ongeveer 15 min. Daarna kon je met je band om hoog om daar via de Black Hole naar beneden te gaan. De Black Hole is net als de Twister een donkere glijbaan die in tegenstelling tot de Twister is voorzien van lichtjes, de glijbaan gaat eigenlijk nog vrij hard maar is ook wel grappig. Het was inmiddels al weer 4 uur dus was het tijd voor nog een glijbaan namelijk: weer de Twister maar nu zat ik niet in de Groene maar in de Gele. Het is eigenlijk precies het zelfde alleen nu wist ik wat er komen ging. Na deze te hebben gedaan was het al weer 5 uur. Dus snel nog de foto's gekocht en daarna weer terug naar huis.
Foto's kan je vinden bij de foto pagina.
Het was er erg druk maar wel gezellig.

Sander & Angela & Stephan

we zijn goed aangekomen een lange dag savond half 7 hier vandaag vrijdag gaan we naar een waterpark en nu waait het een beetje, de receptie zit best wel ver weg maar we proberen af en toe te schrijven groetjes vanuit de côte d'azur