jacqueline.reismee.nl

Frankrijk 2008 (9) Saint-Tropez 09-08-2008

Nadat de boot uit Port-Grimaud vertroken was is het tijd voor de stad van Louis de Funes namelijk St. Tropez. Deze beroemde stad staat bekend om z'n vele beroemdheden die hier komen. Zo werden onder andere vorig jaar Paris Hilton (meneer Hilton heeft een huis in St. Tropez) en Tom Cruise gespot. Maar ze komen niet alleen omdat ze vakantie vieren maar ook omdat ze een huis hebben zo ook Brigitte Bordot en de eigenarese van L'óreal. Omdat St. Tropez moeilijk met de auto te bereiken is zijn we met de boot gegaan. Onze boot vertrok om 11 uur vanaf Port Grimaud en rond half 12 kwamen we via allerlei grote jachten aan bij St. Tropez. Na aangekomen te zijn, zijn we naar de markt gegaan deze is elke week op zaterdag in St. Tropez. Het was een erg drukke, smalle en zeker stinkende markt. Maar toch hadden
ze hier en daar wel leuke dingen. Na t-shirtjes en armbandjes gekocht te hebben zijn we naar de haven gegaan. Hier liggen de groote jachten en is erg in trek bij de vele toeristen. Als je in deze haven ligt met een jacht betaal je 2500 euro PER DAG aan parkeergeld. De
gene die dit dan ook doen kikken erop dat er foto's worden gemaakt door de vele toeristen. De gene die dit juist niet willen betalen en ook niet op de foto willen liggen meestal verder op (maar ook daar moet betaalt worden). Toen we over de boulevard liepen werden we plots aangesproken of we een boottocht wilde maken naar de huizen van de beroemde mensen. En naar een tijdje overlegt te hebben zijn we op de boot gestapt. Het waren erg vriendelijke mensen, en er was zelfs een gids op de boot die vertelde waar we langs
kwamen. Zo kwamen we langs de huizen van Mohammed Al'Fayed (hier bracht Lady Diana haar laatste vakanties door) tevens word hier vaak David Beckam gespot. Ook langs het huis van Tony Murray kwamen we langs een van de 100 rijkste mannen van de wereld.
Hier landde ook regelmatig helikopters, eentje hiervan hebben we zelfs recht voor onze neus zien landde ook hier weer veel bewaking. Ook L'oreal, Christian Dior en de dochter van Freddy Heineken hadden een huis in St. Tropez. Huren kon je ook een huis de koste hiervan waren alleen 15000 euro per week. Dit is voor Brigitte Bordot (die ook een huis heeft in St.
Tropez) natuurlijk een koopje. Hierna was het al weer half 5 tijd om terug te gaan naar de boot.
we zijn weer terug gaan varen naar het stadje Port Grimaud.

Alfred en Wendy

Dag luitjes: hier even een berichtje van ons aan jullie allemaal. We horen dat jullie je goed vermaken daar. Lekker warm weer wat zien van het land en lekker eten en relaxen op zijn tijd. Geniet ervan!!!! Wij doen het rustig aan hier in Raamsdonk. Veel gr. aan Sander en Angela. Liefs van Wendy.

Alfred en Wendy

Even kletsen

sander & Angela

Haai lief zusje! hier gaat het prima, we hebben het uitstekend naar ons zin en maken het er beste van! Morgen naar we naar monaco toe, daar zal het ook vast super moooi zijn, ik heb een heel leuk shirtje voor mijn aankomend neefje/nichtje gekocht! dat zal je vast leuk vinden, Kus van ons

Wendy en Alfred

Leuk dat jullie een gezellige en zonninge vakantie hebben. Hier bij ons is het koud 20 graden en waaierig. Leuk zeg dat je aan de baby denkt, maar geniet er samen lekker van en ook met de ouders van Angela, en broertje. Monacoschijnt erg mooi te zijn, Ome Walter is daar ook geweest, die vond het erg geweldig mooi. Veel liefs van Wendy en Alfred.