jacqueline.reismee.nl

Duitsland 2010 (2) Europa Park 14-05-2010

Nadat we gisteren naar het Europa Park zijn geweest gaan we vandaag terug om nog een dag door te brengen in Europa Park. We beginnen in de EP-Express die ons van Deutschland naar Spanien brengt een themagbied dat we gisteren nog helemaal niet hebben gezien. We lopen verder naar Österreich en stappen hier in Alpenexpress ‘'Enzian'' een kleine achtbaan die ook nog door een hele mooie grot gaat deze achtbaan gaat twee keer achter elkaar. Na de achtbaan zijn we te voet naar Zauberwelt Der Diamanten gelopen Zauberwelt Der Diamanten is de grot waardoor Alpenexpress Enzian gaat. Maar niet alleen de Alpenexpress Enzian gaat door de grot ook de Tiroler Wildwasserbahn een boomstamattractie. Met twee drops waarvan een nog best wel groot. Na de Tiroler Wildwasserbahn gaan we naar England om daar in Silverstone-Piste te gaan een autotjes baan. Na de Silverstone-Piste gaan we naar Abenteuer Atlantis, die we gisteren ook gedaan hadden, en hierna gaan we weer in mijn favoriete attractie de Eurosat deze hebben we gisteren al gedaan maar we gaan er vandaag nog een keer in. We blijven nog even in Frankreich en besluiten om in de Euro-Tower te gaan vanuit hier heb je een mooi uitzicht over heel Europa Park. Na de Euro-Tower is het inmiddels al 2 uur tijd voor de Europa Park Parade een leuke parade met mooie karren. De eerste kar is speciaal gemaakt voor het 35e jubileum jaar dat dit jaar is. Na de parade lopen we verder naar Skandinavien om hier in de Fjord Rafting te gaan een korte maar toch wel natte waterattractie. Na de Fjord Rafting gaan we naar de nieuwste attractie van Europa Park namelijk Whale Adventures Splash Tours. Een leuke splashbattle waarbij we nog geen 5 minuten in de rij moeten staan. De eerste keer gingen we aan de binnenkant van het bootje zitten. Dan is hij minder leuk want je hebt bijna geen interactie met de mensen die op de kant staan om jou nat te spuiten. De tweede keer gaan we aan de buitenkant van de baan en dan is hij een stuk natter je hebt hier zowel interactie met de mensen op de kant als de mensen in andere bootjes die je kunt raken. Tijdens de baan moet je vooral oppassen voor de pinguïns, meeuwen een vooral de zeeleeuwen want die maken jou soms best wel nat. Whale Adventures Splash Tours is een goede toevoeging aan het aanbod van Europa Park. Na Whale Adventures Splash Tours gaan we naar Portugal om hier in de Atlantica SuperSplash te stappen een leuke waterachtbaan die ook nog eens een stukje achteruit gaat. We stappen in Iceland nog op de nieuwe Monorail Bahnhof om nu het hele rondje te doen om hierna nog in Vindjammer te stappen Vindjammer is een schommelschip. Als laatste doen we nog een rondje Euro-Mir en Silver Star en gaan daarna weer terug naar Ferienwohning Himmelbach. Het waren twee fantiastische dagen in voor mijn nog steeds een van de beste parken van Europa.