jacqueline.reismee.nl

Duitsland 2010 (3) Straatsburg 15-05-2010

Nadat we gisteren en eergisteren in Europa Park zijn geweest gaan we vandaag naar Frankrijk om daar naar Straatsburg te gaan. Rond half 10 vertrokken we richting Straatsburg. Straatsburg is een Franse stad met een aantal mooie bezienswaardigheden. We beginnen met onze auto neer te zetten bij Baggersee om daarna met de tram uit te stappen bij Langstross Grand'Rue uit te stappen. Vanaf hier was het maar een kleine 5 minuten lopen naar Place De La Cathédrale, waar ook de La Cathédrale Notre-Dame de Strasbourg zich bevind. Nadat we bij de Tourist Office een speciale Strasbourg pas hadden gekocht waarmee we een aantal dingen konden doen lopen we naar de stijger van de Boottochten om vanuit hier een boottocht te maken door Straatsburg. Rond half 2 mochten we de boot in. We vaarden langs heel veel gebouwen waaronder ook het Parlement Européen, het Europees Parlement. Na de boottocht gaan we de Cathédrale Notre-Dame de Strasbourg op. Via vele trappen komen we uiteindelijk boven op het platform en vanuit hier hebben we een geweldig uitzicht over de hele stad. Na even van het uitzicht te hebben genoten, gaan we weer heel veel trappen naar beneden. Eenmaal beneden gaan we de Cathédrale nog in. Wat is die mooi maar vooral ook groot en hoog. In de Cathédrale steken we nog twee kaarsjes op en zien ook nog de beroemde L'Horloge Astronomique, de Astrologische Klok. Nadat we binnen waren geweest gaan we weer terug naar Langstross Grand'Rue en stappen we weer uit de tram bij Baggersee. Om hiernaar terug naar ons huisje te gaan in Duitsland. Het was een leuke dag.