jacqueline.reismee.nl

Oude Verhalen 1

Dagje Tilburg 21-07-2010

Nadat we vorige week bij de Euroscoop Tilburg waren gaan we vandaag naar Tilburg om hier naar de Tilburgse Kermis te gaan. De Tilburgse Kermis is de grootste van de BeNeLux. We beginnen de middag rond half 2 en rond 3 uur kwamen we aan bij de Kermis. Na even rond te hebben gelopen stappen we in de eerste attractie namelijk: Geisterbahn een spookhuisattractie met karretjes. Het was niet een hele speciale attractie maar hij was wel leuk. Hierna lopen we door en stappen we in een hangende achtbaan namelijk: Euro Coaster. Deze achtbaan doet op sommige stukken nog best wel pijn, maar verder een leuk baantje. Na de Euro Coaster gaan we naar een van de beste attractie namelijk Testrecke. Deze achtbaan die zelfs 2 keer over de kop gaat is een echt mooie baan met mooie treintjes, deze baan doet, op het laatste bochtje na, totaal niet zeer en gaan heel goed over de baan zonder dat je door elkaar geschut word. Testrecke was echt de verassing van de Tilburgse Kermis. Rond 6 uur zijn we terug gegaan het was een leuke middag.

Dagje Noordwijk Aan Zee 23-05-2008

Nadat we vorige week in Duitsland zijn geweest gaan we net als vorig jaar een dagje naar Noordwijk Aan Zee. Het is weer mooi weer dus, was het erg druk. Eenmaal aangekomen was het goed zoeken naar een parkeerplaats maar uiteindelijk hebben we die gevonden. Hierna zijn we richting het strand gelopen en wat gegeten. Nadat we iets gegeten hebben gaan we eventjes het strand op om iets te drinken hierna gaan we weer terug het was een gezellige middag.

Dagje Tikibad 02-05-2010

Nadat we eerst een halve dag in Attractiepark Duinrell hebben door gebracht gaan we nu naar een ander gedeelte van Duinrell namelijk het Tikibad. Rond 1 uur gingen we naar binnen. Na ons omgekleed te hebben gaan we naar de eerste glijbaan: Moonlight. Bij deze glijbaan zit je met z'n tweeën in een band. Waarna je over een snelle baan gaat. Na Moonlight gaan we in de Lazy River een rustige rivier waarbij je ook op een band zit. We hadden honger gekregen dus zijn we even gaan eten. Na het eten gaan we in de Typhoon, een snelle doorzichtige glijbaan. Na Typhoon gaan we naar een nog snellere baan Flits deze blauwe snelle achtbaan maakt een enorme val in het begin. Naast Moonlight heb je ook nog Starfright, deze doen we dan ook nog. Moonlight gaan sneller maar in Starfright zitten leuker lichtjes vind ik. De laatste glijbaan die we doen in het Tikibad is de Pelikaanduik een halve glijbaan waarbij je een vrije val maakt. Rond half 7 gingen we weer weg. Het was een leuke dag.

Dagje Attractiepark Duinrell 02-05-2010

Vandaag ga ik naar Attractiepark Duinrell in Wassenaar. Rond kwart voor 9 vertrokken we en rond kwart over 10 kwamen we aan bij het park. Na kaartjes gekocht te hebben lopen we naar de eerste attractie van de dag: Splash. Splash is een waterride, bij de ingang konden we kiezen of de open boot of de gesloten boot. Wij kiezen voor de open boot, we kwamen zeiknat uit de attractie. We kiezen ervoor om hem nog een keer te doen alleen dan in de gesloten boot. Na Splash lopen we door naar de Waterspin. Voor deze attractie was geen rij en konden, net als bij alle attracties, zo instappen. Na de Waterspin komen we bij de attractie aan waarvoor ik eigenlijk ben gekomen de achtbaan Falcon. Wat een leuke en vooral stille achtbaan is dat. Vooral het stijl omhoog en omlaag gaan is bij Falcon leuk. Deze achtbaan heb ik twee keer gedaan. Na de topattractie van Attractiepark Duinrell gedaan te hebben lopen we door naar de Mad Mill. Na de Mad Mill gaan we de rustige attracties doen de eerste die we tegen komen is de Aqua Swing. Na de Aqua Swing lopen we naar het Kikkerrad vanuit hier hebben we een prachtig uitzicht. In het laatste gedeelte wat we bezoeken van het Attractiepark doen we nog de Monorail, Schip Ahoi en Aqua Shute Rechts en Aqua Shute Links hierna lopen we naar het Tikibad om hier de rest van de dag door te brengen.

Dagje Waalwijk 17-04-2010

Vandaag gaan we naar Waalwijk om daar naar de Waalwijkse Kermis te gaan. Rond 8 uur zijn we vertrokken en rond half 9 kwamen we aan op het Unnaplein waar de kermis is. We beginnen de avond met een rondje in de Booster van R. Bakker. Deze attractie is de hoogste van de kermis en geeft een gigantisch uitzicht over Waalwijk en omstreken. De booster ging zowel vooruit als achteruit over de kop. Na de Booster gaan we naar de PowerDance van V.O.F. Witte deze breakdance draaide op sommige moment flink hard, maar hij was wel leuk. Na de PowerDance gaan we in nog een grote attractie op de kermis namelijk: Show Time van exploitant G.H. Van Tol. Deze draaide arm gaat nog best wel hoog als je erin zit, en gaat op sommige momenten best hard. Het was inmiddels 10 uur tijd voor de Vuurwerk show. Na de vuurwerk show gaan we nog de Amusement Autoscooter van Swinkels in. Hierna was het inmiddels al half 12 tijd om weer terug te gaan.

Dagje Chassé Theater Breda 25-03-2010

Vandaag gaan we naar het Chassé Theater Breda om daar naar de musical Mamma Mia! te gaan. Deze swingende musical met de liedjes van ABBA is een productie van Joop Van Den Ende Theaterproducties/Stage Entertainment (bekend van onder andere Les Misérables en Joseph And The Amazing Technicoler Dreamcoat). De Musical vertelt het verhaal van Sophie die gaat trouwen maar graag nog wil weten wie haar vader is maar omdat haar moeder niet meer weet wie het is nodigt ze 3 mannen uit waarvan 1 man het misschien zou kunnen zijn kortom een begin van een spannende, ontroerende maar vooral swingende musical. De cast die wij hadden waren: Lone Van Roosendaal (Donna), Mylene D'Anjou (Roos), Anouk Van Nes (Tanja), Bas Westerweel (Sam), Ad Knippels (Harrie), Elise Berends (Sophie) en John Vooijs (Sky). Het was een leuke avond.

Dagje Parijs 19-03-2010

Nadat we vorig jaar een dagje naar Parijs zijn geweest gaan we vandaag weer terug naar de Franse Hoofdstad. Rond 4 uur vertrokken we waarna we rond 10 uur waren aangekomen in Parijs. De bus stopte bij Boulevard Pershing, vanuit hier moesten we zelf de stad in. Rond half 12 komen we aan bij de Arc De Triomphe. Bij de Arc De Triomphe hebben we even rond gelopen. Via een tunnel onder de weg door komen we bij de Arc De Triomphe. Rond 12 uur vervolgen we onze reis richting het bekendste gebouw van Frankrijk de Eiffeltoren. Vorig jaar zijn we hier ook geweest toen zijn we met de lift niet verder dan de 2e verdieping geweest. Dit jaar gaan we met de trap naar de eerste en tweede verdieping. Vanuit hier heb je weer een prachtig uitzicht over Parijs. Maar eenmaal boven willen we eigenlijk toch wel naar 3e etage (276,13 m), hier moet je echter nog wel extra voor betalen, en naar even getwijfeld kopen we een kaartje en gaan helemaal naar boven. Eenmaal boven had je nog een beter uitzicht over Parijs. Je voelt de toren een beetje bewegen als je erboven op staat. Na een paar foto's te hebben gemaakt en een rondje te hebben gelopen gaan we weer terug naar beneden. Rond half 3 vertrokken we naar Dome Des Invalides. In de Dome Des Invalides liggen Napoleon Bonaparte en zijn zoon begraven. Het is een erg mooi gebouw zowel van binnen als van buiten. In dit gebouw heb ik ook nog een muntje gekocht met de Dome Des Invalides erop. Hierna zijn we te voet naar het Louvre geweest, het Louvre is een heel groot museum ook hier zijn we niet in geweest. Inmiddels was het al 6 uur tijd dus tijd om iets te eten, we zijn naar de McDonald's geweest. Na het eten zijn we nog even het Centre G Pompidou in geweest. En rond half 10 weer terug naar Nederland. Het was een erg leuke dag.

Dagje Amsterdam 18-02-2010

Nadat we Madame Tussauds Amsterdam hadden verlaten, gaan we verder in onze Nederlandse hoofdstad Amsterdam. We beginnen op de Dam bij het Monument op de Dam. Nadat we hier hebben gelopen gaan we het winkelcentrum de Bijenkorf in, hier hebben we wat rond gelopen. We vervolgen onze weg naar de Kalverstraat waar we bij de Mc Donalds gaan eten. Rond 2 uur vertrekken we bij de Mc Donalds om over het Rokin terug te lopen naar de Dam. En vanaf de Dam zijn we over het Damrak terug gelopen naar het Centraal Station om vanaf daar weer terug te gaan het was een leuke dag.

Dagje Madame Tussauds Amsterdam 18-02-2010

Vandaag gaan we naar Madame Tussauds Amsterdam, het wassenbeelden museum. Rond half 12 komen we aan bij Madame Tussauds Amsterdam. Nadat we een kaartje hebben gekocht komen we het eerste wassenbeeld tegen namelijk: de Amerikaanse President Barack Obama. We lopen verder en stappen in een lift, die ons bij het eerste verhaal bracht. We lopen verder en komen in een oude ruimte waar een aantal wassenbeelden staan en ook hier krijgen we een verhaal te horen. De volgende ruimte vertelt de geschiedenis van Amsterdam hier zien we ook een prachtige maquette van Amsterdam. De volgende en tevens laatste ruimte voor dat we bij de wassenbeelden komen laat de duistere kant van Amsterdam zien. Hier schrikken we iedere keer opnieuw van enge griezels. Na dit angstaanjagend moment gaan we eindelijk naar de wassenbeelden het eerste beeld wat we zien is van Madame Tussauds zelf. We volgen onze weg en lopen langs vele beroemdheden, het leuke van Madame Tussauds is dat je met elk beeld op de foto kan. Tijdens onze bezoek komen we vele binnenlandse maar ook buitenlandse sterren tegen, waaronder: Elvis Presley, Joop Van Den Ende, Jim Bakkum, Jamai Loman en vele andere. Aan het einde hebben we nog in het winkeltje gekeken en toen verder naar Amsterdam.

Dagje Schouwburg Tilburg 07-02-2010

Nadat we gisteren naar MustSee Tilburg zijn gegaan gaan we vandaag naar de Schouwburg Tilburg om daar naar de musical Hairspray (V&V Entertainment) te gaan. De voorstelling begon om kwart over 2. Het verhaal gaat over een meisje Tracy die graag in de show van Corny Collins wil dansen maar dat niet mag kortom een begin van een komisch avontuur met de grappige Edna Turnblad. De cast die wij hadden was: Jim Bakkum (Link Larkin), Richard Groenendijk (Edna Turnblad) Esmee Van Kampen (Tracy Turnblad) Joanne Telesford (Motormouth Maybelle), Marcel Visscher (Corny Collins), Dick Cohen (Wilbur Turnblad), Anouk Maas (Amber Von Tussle), Cindy Bell (Penny Pingleton). Rond half 6 was de voorstelling afgelopen. Het was een leuke middag.

Dagje Amsterdam RAI 24-01-2010

Vandaag gaan we naar de Amsterdam RAI om daar naar de geweldige show Top Gear Live te gaan. De evenementenhal van de Amsterdam RAI was omgetoverd tot een grote zaal waar de fantastische show werd gehouden. Om half 3 begon de show, met veel grappen, lichten effecten en snelle auto's maakte Richard Hammond, Jeremy Clarkson en als speciale gast Beau Van Erven Dorens er een geweldig spektakel van. Vooral het interactief racen en het voetballen met de auto's was echt geweldig. Aan het einde kwam de onbekende Stig nog even langs. De show was rond kwart voor 4 afgelopen. Ik heb nog nooit zo'n leuke autoshow gezien.

Dagje Efteling 03-01-2010

Het is 2010 en we gaan dit jaar net als voorgaande jaren weer naar de Efteling. Nadat we vorige week waren geweest gaan we vandaag weer terug. Nog steeds naar de Winter Efteling. Rond half 1 gaan we naar binnen, als eerste lopen we richting Kinder Winter Wonderland en Station De Oost om hier op de Stoomtrein te stappen. We stappen bij de Droomvlucht uit hier gaan we dan ook in na een wachttijd van ongeveer 20 minuten konden we er in. De Villa Volta was hierna aan de beurt. Rond 2 uur gingen we naar IJsbaan gegaan. Rond kwart over 3 zijn we richting de Carnaval Festival en Vogel Rok gegaan, waarna we bij Langlaufbaan 'T Heigent Hert hebben gelanglauft. De Halve Maen en de Polka Marina brengen we een bezoek voordat we bij Station De Oost gaan eten. Na het eten zijn we nog in de PandaDroom geweest en hebben we geluisterd na het gezang van de Lichtpuntjes. Verder nog de Fata Morgana en weer een aantal keer in de Vogel Rok geweest en toen weer terug.

Dagje Chassé Theater Breda 12-12-2009

Het is eigenlijk geen dagje maar een avondje maar we gaan vandaag naarChassé Theater Bredaom daar naar de musical: All Shook Up - Love Me Tender (Joop Van Den Ende Theaterproducties / Stage Entertainment)te gaan kijken. We kenden het theater al vanHigh School Musical.Rond 8 uur begon de musical. Het verhaal gaat over de jongen Chad die per toeval in een dorpje komt waar veel regels zijn, hier ontmoet hij allerlei mensen en probeert hijeen beetje leven in het stadje te brengen door te dansen en muziek te maken. Kortom een begin van een mooi verhaal. Met de prachtige muziek stukken van Elvis Presley vertaalt door Jan Rot. De hoofdrol spelers die wij hadden waren: René Van Kooten (Chad), Brigitte Heitzer (Natalie/Ed), Harry Slinger (Jim Haller), Joey Schalker (Dennis), Tommie Christiaan (Dean), Gemma Van Eck (Matilda), Daniëlle Veneman (Sandra), Cinthia De Neef (Lorraine). Het was een erg leuke avond.

Dagje Schouwburg Tilburg 24-10-2009

Het is eigenlijk geen dagje maar een avondje maar we gaan vandaag naar Schouwburg Tilburg om daar naar de voorstelling: Tineke Schouten - Posi-Tien (Joop Van Den Ende Theaterproducties en Tiepies Tien BV) te gaan kijken. We kenden het theater al van de musical Joseph And The Amazing Thechnicoler Dreamcoat. Tijdens onze vakantie in Florida afgelopen zomer zijn we Tineke Schouten tegen gekomen in Miami Beach. Nu (2 maanden later) gaan we met de foto naar deze fantastische show. De show begon om kwart over 8, in de show zitten hilarische sketches en mooie muziekstukken. Het is echt een hele goede en leuke show. Na de show geven we nog de foto van ons in Miami Beach aan Tineke Schouten (wat ze erg leuk vond) en gaan daarna weer naar huis. Het was een erg leuke avond.

Dagje Chassé Theater Breda 16-05-2009

Eigenlijk is het net als vorige week weer geen dagje maar een avondje we gaan namelijk vandaag naar de musical: High School Musical van Joop van den Ende Theaterproducties (bekend vanJoseph) in het Chassé Theater Breda. De voorstelling van Josephvorige week begon om kwart over 8, maar High School Musical begon om 7 uur, we moesten dan ook een uur eerder vertrekken en zo gingen we rond 6 uur richting het Chassé Theater. Eenmaal aangekomen bij het theater zijn de deuren nog dicht. Vergeleken met de Schouwburg Tilburg is het Chassé Theater een erg groot theater vooral de zaal is veel groter. Toen we eenmaal de zaal in mochten werden er vlaggentjes van High School Musical uitgedeelt. Rond 7 uur begon de musical. High School Musical vertelt het verhaal van Troy Bolton en Gabriëlla Montez die elkaar per toeval ontmoeten bij een karaoke wedstrijd hierbij ontdeken zij een passie en tallent die ze allebei hebben helemaal toevallig is dat ze later bij elkaar in de klas komen te zitten kortom een begin van een vrolijke musical die zowel in het Nederlands als Engels word gezongen. De hoofdrol spelers die wij hadden waren: Tommie Christiaan (Troy Bolton) Nathalie van Gent (Gabriëlla Montez)Paul Boereboom (Ryan Evans) Sarah Chronis (Sharpay Evans) Maickel Leijenhorst (Chad Danforth) Natalie la Rose (Taylor McKessie). Rondhalf 10 was de voorstelling afgelopen. Het was een erg leuke avond.

Dagje Schouwburg Tilburg 09-05-2009

Eigenlijk is het geen dagje maar een avondje maar goed we gaan in iedersgeval vandaag naar de Schouwburg Tilburg. Hier gaan we de musical Joseph And The Amazing Technicolor Dreamcoat van Joop van den Ende Theaterproducties. De avondbegint om half 8 als we aankomen bij het theater. Wij waren nog nooit in het theater van Tilburg geweest dus het was eigenlijk allemaal nieuw wat wij zagen. Het theater zag er bij binnenkomst erg leuk uit en de trapwas erg mooi bekleed. Rond 8 uur zijn we de zaal in gegaan en om kwart over 8 begon de show. De musical vertelt het beroemde verhaal van Joseph die door zijn vader Jakob erg in de watte word gelegt om dat hij vaders lievelingetje is zo krijgt hij ook een jas met allerlei verschillende kleuren zijn 11 broers waren hier niet mee eens en besloten hem te verkopen aan slaaf handelaars. Kortom een begin van een mooie maar vooral kleurijke en vrolijke musical, dieerg mooi word vertelt. De hoofdrol spelers die we hadden waren: Freek Bartels (Joseph), Renée van Wegberg (vertelster) en Leo Hogenboom (Jakob). Na de voorstelling hebben we nog een handtekening van Freek gehad. Erg bedankt daar voor Freek! Kortom iedereen die nog twijfelt om naar Joseph te gaan raad ik aan om er als nog naar toe te gaan.

Dagje World Forum Theater Den Haag 11-01-2009

Het nieuwe jaar is aangebroken en we gaan net als vorig jaar natuurlijk weer musicals bezoeken. Zo gaan we vandaag naar de musical Sunset Boulevard van Joop van den Ende Theaterproductiesin het World Forum Theater Den Haag. De dag begint rond half 1 als we vertrekken richting Den Haag. Eenmaal bij het theater aangekomen zette we onze auto onder het theater. Rond half 3 begon de voorstelling. Sunset Boulevard vertelt het verhaalover Norma Desmonddie eerst heel erg beroemd was maar nu vergeten is door het publiek. Norma Desmond hoopt nog altijd op een rentree in de film wereld enper toevalontmoet Norma DesmondJoe Gilles.Dit is het begin van een prachtige musical die vanaf het eerste moment goed te volgen is. De hoofdrolspelers die wij hadden waren: Simone Kleinsma (Norma Desmond), Antonie Kamerling (Joe Gilles) en Peter de Smet (Max von Mayerling). Rond 5 uur was de voorstelling afgelopen. Het was een erg leuke middag.

Dagje Theater De Efteling 15-10-2008

Nadat we eerst de hele dag in de Efteling hebben gelopen gaan we nu naar Theater De Efteling,het was inmiddelsal 5 uur en we werden verwacht bij theater restaurant Applaus voor onze Musicalbuffet. Dit was heel erg lekker en was ook heel leuk. Het was zelfbediening en dat was wel fijn. Na gegeten te hebben was het tijd voor de Musical The Sound Of Music een productie van V&V Entertainment & Efteling Theaterproducties. The Sound Of Music vertelt het verhaal van de Familie Von Trapp. De laatste musical die ik gezien had was Les Misérables in Rotterdam maar deze overtreft Les Mis weer. The Sound Of Music is zo kleurrijk en grappig dat het echt een aanrader is. We hadden de hele cast op een aantal na de hoofdrol spelers die wij hadden zijn: Wieneke Remmers (Maria), Koen Crucke (Max Dettweiler) Ellis van Laarhoven (Barones Schraeder) Jackie van Oppen (Moeder Overste). Anouk Maas (Liesl) en Steven Colombeen (Rolf). Rond 10 uur was de dag afgelopen we hebben een hele leuke dag gehad. Met een hele leuke afsluiter The Sound Of Music.

Dagje Nieuwe Luxor Theater 20-09-2008

Na eerst een dagje in Rotterdam te hebben gelopen sluiten we de dag af met de musical Les Misérables van Joop Van Den Ende Theaterproducties / Stage Entertainment in het Nieuwe Luxor Theater. Toen we eenmaal aankwamen zijn we gaan kijken wat de cast voor vandaag was. We hadden de hele cast opeen aantal na, de hoofdrol spelers die wij dan ook hadden zijn: René van Kooten (Jean Valjean), Wim van den Driessche (Javert), Jamai Loman (Marius), Suzan Seegers (Cosette), Nurlaila Karim (Fantine) en Céline Purcell (Eponine). De musical vertelt het verhaal van Jean Valjean (René van Kooten) een man die 19 jaar vast heeft gezeten na dat hij een brood stal. Omdat hij het gezegde ‘eens een dief, altijd een dief' niet van zich kan afschudden, slaat hij op de vlucht voor politiecommissaris Javert (Wim van den Driessche) en neemt een andere identiteit aan. Een begin van een heel mooi verhaal. Ik kende voor Les Misérables het verhaal niet maar nu wel en Les Misérables is een hele mooie voorstelling. Na de show was het inmiddels half 11 tijd om weer terug te gaan. Het was een hele leuke dag in Rotterdam. En een leuke avond in het Nieuwe Luxor Theater. We hebben gezien dat ook Nederland mooie plekken heeft.

Jasper van Weerd

Jammer van de warmte, misschien volgende keer enkele waterattracties proberen. Jasper

Nel

Leuk verslag!

Hans

leuk verslag

Berry Cevat

leuk verslag ik wil ook!!

Sander

Leuk verslag!
Ik was daar ook bij.

maria

zo te lezen was het weer een dolle boel

CORRY

zeeland is een mooi eiland je moet zeker nog eens terug gaan

corryvermeulen57@hotmail.com

een leuke vakantie in zicht ik hoop dat de chafeur dat ook heeft en op tyd rusten hoor groetjes corry xxxxxxxxxx